ASIGURARI CASCO BRAILA - ASIGURARI BRAILA - RCA / CASCO / LOCUINTE - OFERTE

Go to content

Main menu

ASIGURARI CASCO BRAILA

TIPURI ASIGURARI

Informatii privind asigurarile CASCO  



Asigurarea auto facultativa impotriva avariilor accidentale ale autovehiculului sau a furtului acestuia se regaseste la majoritatea societatilor de asigurare sub denumirea generala de Asigurare Casco. Acest tip de polita vine in completarea asigurarii obligatorii de raspundere civila auto dar nu tine loc acesteia.  

In cazul asigurari Casco se despagubesc doar pagubele produse autovehiculului asigurat cu conditia ca acesta sa corespunda normelor legale de inscriere in circulatie si apartine persoanei inscrise in polita. Vanzarea sau radierea acesteia determina incetarea politei Casco, cu exceptia radieri de la sfarsitul contractelor de leasing.  

Autoturismul este de obicei o investitie de o valoare considerabila pe care nu ne permitem sa o inlocuim fara sa simtim o lipsa in buget. Nu doar autoturismul in sine ci si intretinerea acestuia precum si reparatiile facute in cazul producerii unor daune, sunt de natura sa ne afecteze bugetul in mod serios. Aici intervine o asigurare Casco care promite sa acopere sumele necesare unor reparatii in caz de accident sau chiar furtul acestuia.  

Ce autovehicule se pot asigura?  
Pot beneficia de asigurare Casco toate autovehiculele, remorcile, semiremorcile inmatriculate in Romania, sau care se afla in curs de inmatriculare. Autovehicolul pentru care se solicita asigurarea Casco trebuie sa aiba inspectia tehnica valabila.  

In cazul autoturismelor, de regula se asigura masini cu varsta intre 0 si 8 ani, in conditii speciale la unii asiguratori, intre 0 si 12 ani, precum si masini de epoca/colectie.  

Care sunt riscurile asigurabile?  

- pagube produse din loviri, ciocniri, zgariere, rasturnare, caderea unor corpuri pe autoturism  
- pagube cauzate de furtuna, inundatii, cutremur, grindina, ploaie torentiala, alunecare de teren, avalansa, carbonizare, explozie, afumare  
- furtul autovehicolului, a unor parti componente sau a pagubelor provocate in urma tentativei de furt  
- pagubele cauzate ca urmare a masurilor luate pentru salvarea lui  
- pagubele produse asupra partilor componente sau pieselor autovehiculului in timp ce acestea se aflau demontate in vederea efectuarii reparatiei sau intretinerii  
- cheltuielile de transport al autovehiculului avariat la atelierul de reparatii, acest atelier trebuie sa fie cel mai apropiat de locul in care s-a produs evenimentul asigurat  

Cum se stabileste suma asigurata ?  
Autovehicolul se asigura la valoarea reala, care este valoarea din nou la data incheierii asigurarii, la aceasta se adauga uzura care depinde de vechimea masinii si optional dotarile suplimentare ale autovehiculului.  

Cum se incheie o asigurare Casco ?  
Polita de asigurare se incheie dupa inspectia de risc a autovehiculului, efectuata de catre reprezentantul asiguratorului si in baza declaratiilor asiguratului din cererea-chestionar. Aceasta, impreuna cu raportul de inspectie al autovehiculului, clauzele, anexele la polita si declaratii facute in scris de catre asigurat cu privire la starea autovehiculului, fac parte integranta din polita.  

Asigurarea auto de avarii si furt este cea prin care compania de asigurare va acorda despagubiri pentru daunele partiale sau totale a autoturismului propriu in urma unui eveniment neprevazut in schimbul platii primei de asigurare. Este o asigurare facultativa, se incheie de regula pe o perioada de un an, dar se poate incheia si pe perioade mai mici, dar nu mai putin de 1 luna.  

Important de retinut este faptul ca valabilitatea politei de asigurare incepe la ora 24 a zilei in care se face plata primei prime!  

Ca urmare a produceri evenimentului neprevazut autoturismul poate fi avariat total sau partial. In urma avariilor partiale, societatea de asigurare are obligativitatea de a repara partile deteriorate ale masinii sau sa le inlocuiasca, in cazul in care repararea ar costa mai mult.  

In cazul avariilor totale societatea este obligata sa inlocuiasca autoturismul.

Se acorda despagubiri pentru pagube produse autovehiculului asigurat . In general riscurile acoperite sunt urmatoarele:

* ciocniri, loviri, izbiri, rasturnari, derapari, zgarieri, caderi (cadere in prapastie, cadere in apa cu prilejul transbordarii, cadere din cauza ruperii podului sau scufundarea vaporului cu prilejul transbordarii, caderea unor corpuri pe autovehicul etc.);
* actiuni rauvoitoare ale tertilor;
* incendiu, trasnet, explozie;
* grindina, inundatie, furtuna, uragan, cutremur, prabusire sau alunecare de teren, greutatea stratului de zapada sau de gheata, avalanse de zapada.

Deasemenea se acorda despagubiri si pentru pagubele produse prin afumare, patare, carbonizare sau diverse alte distrugeri, ca urmare a incendiului.
-In caz de trasnet sau explozie se acorda despagubiri si pentru pagubele produse atunci cand trasnetul ori explozia s-au produs la distanta de autovehiculul respectiv.
-In caz de inundatie din cauze naturale, se acorda despagubiri pentru pagubele produse ca urmare a acoperirii locului unde se afla autovehiculul asigurat cu un strat de apa, precum si pentru pagubele produse de actiunea mecanica a apelor curgatoare sau a obiectelor purtate de acestea.
-In cazurile de trasnet, furtuna, uragan, cutremur, prabusire sau alunecare de teren, greutate a stratului de zapada sau de gheata, avalanse de zapada, se acorda despagubiri si pentru pagubele produse autovehiculului prin efectele indirecte ale acestor fenomene, ca de exemplu: prabusirea unui copac lovit de trasnet, actiunea mecanica a obiectelor purtate de furtuna sau uragan, daramarea acoperisurilor sau a constructiilor din cauza greutatii stratului de zapada sau de gheata ori a avalanselor de zapada.
-Asiguratorul acorda despagubiri si pentru furtul autovehiculului sau al unor parti componente ale acestuia, inclusiv echipamentele Asiguratorul acorda despagubiri in limita sumei asigurate si pentru cheltuielile legate de transportul autovehiculului avariat, un singur transport pentru fiecare eveniment, in scopul salvarii sau repararii lui, daca autovehiculul nu poate fi deplasat prin forta proprie, pana la cel mai apropiat atelier de reparatii de locul producerii evenimentului asigurat, care poate efectua reparatia sau pana la locul de parcare, in limita cheltuielilor de transport percepute de societatile specializate;

Factorii care influenteaza pretul primei de asigurare:  

1. In functie de riscurile pe care doriti sa le asigurati puteti alege intre:  

* asigurarea de avarii  
* asigurarea de avarii si furt  

Deoarece asigurarea de avarii si furt include mai multe riscuri, aceasta din urma este mai scumpa (cu 20%-25%).  

2. Pretul asigurarii poate fi redus prin renuntarea la unele riscuri, in aceste cazuri aveti posibilitatea de a negocia o prima de asigurare mai mica.  

Deasemenea puteti beneficia de o prima de asigurare mai mica, in cazul in care autoturismul este dotat cu sistem de alarma, este parcata in garaj sau in parcare pazita.  

3. Extinderea teritoriala, geografica este un alt factor care influenteaza marimea primei.  
In cazul in care optati ca asigurarea sa fie valabila si in afara teritoriului tarii, prima se majoreaza. Durata minima pentru care se incheie asigurarea extinsa in strainatate este de 1 luna si nu exclude incheierea asigurarii Cartea Verde.  

Fransiza este partea daunei suportate (calculata ca procent din suma asigurata sau o suma fixa) de catre asigurat. In privinta asigurari tip Casco, asiguratorii prevad fransize mai ales pentru riscul de furt, optional pentru avarii partiale si totale. Scopul acesteia este de a creste grija proprietarului fata de autovehiculul asigurat, incercand sa limiteze astfel cazurile de dauna. Cu cat este mai mare fransiza cu atat este de obicei mai mica prima de asigurare.  

Fransizele se pot stabili:  

* ca o valoare fixa, care se va aplica la fiecare dauna in parte  
* ca procent din suma asigurata, se va aplica la fiecare dauna in parte  
* ca procent din valoarea fiecarei daune  

Se recomanda mare atentie la fransizele acceptate in politele de asigurari Casco. Diferenta dintre un procent din valoarea daunei si acelasi procent din suma asigurata este foarte mare. Pentru a exemplifica va prezentam doua cazuri:  

Cazul 1.  
Suma asigurata: 10000 euro  
fransiza la avarie: 2% din suma asigurata (adica 200 euro)  
In cazul unei daune in valoare de 500 euro asiguratorul va plati 300 euro, iar proprietarul 200 euro.  
In cazul unei daune in valoare de 100 euro asiguratorul nu va plati nimic, proprietarul plateste 100 euro.  

Cazul 2.  
Suma asigurata: 10000 euro  
fransiza la avarie: 2% din valoarea daunei  
In cazul unei daune in valoare de 500euro asiguratorul va plati 490euro, iar proprietarul 10euro.  
In cazul unei daune in valoare de 100euro asiguratorul va plati 498euro, iar proprietarul 2euro.  

Astfel, din motive lesne de inteles se recomanda acceptarea unei fransize ca procent din suma asigurata. Multi asiguratori impun o fransiza fixa, a carei suma se incadreaza undeva in jurul a 100 de euro, acest caz ar putea fi mai usor de acceptat de persoanele care nu sunt dispuse sa riste plata unei sume mai mari in caz de daune majore.  

Partea negativa a fransizei fixe este ca in multe cazuri de accidente minore cu daune mici, asiguratul va plati cea mai mare parte, daca nu chiar integral a reparatilor, bineinteles, in cadrul fransizei acceptate.  

Politele de asigurare Casco difera printre alte aspecte si prin riscurile acoperite, desi se regasesc sub aceasi denumire la majoritatea asiguratorilor.  

Cele mai comune riscuri acoperite de polite de acest tip sunt:  

Avaria partiala: in aceasta categorie intra avariile a caror reparatie costa mai putin decat un procent dinainte stabilit, din suma asigurata. In cadrul acesteia se pot include pagube provocate autovehiculului de loviri, ciocniri, rasturnari, zgarieri, incendiu, explozie, fortele naturii s.a.. Se vor despagubi si pagubele provocate autovehiculului prin incercarea de salvare precum si cheltuielile efectuate in vederea transportului la cel mai apropiat atelier de reparatii. Doar in cazul in care sunt incluse in polita de asigurere, se vor despagubi si pagubele aduse dotarilor suplimentare montate la autovehicul.  

Avaria totala: se declara atunci cand reparatiile autovehiculului ar depasi un procent dinainte stabilit in polita, de regula fiind vorba de circa 80% din suma asigurata. In acest caz asiguratorul va decide plata sumei asigurate minus valoarea epavei.  

Furt partial: se acopera furtul accesorilor (casetofon, boxe, oglinzi, roata de rezerva,s.a.) dar si pagubele produse de infractori chiar si cu ocazia tentativei de furt (deteriorarea interiorului masinii, spargerea geamului, s.a.)  

Furt total: odata cu adaugarea acestei optiuni la polita, asiguratorul va cere declararea numarului de chei si telecomenzi detinute, avand si posibilitatea de a verifica la producatorul autoturismului, numarul total de chei emise si inregistrate. In caz de furt total se va cere evidenta acestora, iar in caz de lipsa sau nedeclararea unora din acestea, asiguratorul poate refuza plata. Fac exceptie cazurile in care soferul autovehiculului a fost deposedat de acestea prin violenta.  

Printre riscurile care de obicei nu se acopera de asigurari tip Casco, amintim:  

* Pagube datorate: uzurii, a substantelor corozive, a defectelor de fabricatie, intretinerii necorespunzatoare, a utilizari improprii destinatiei autovehiculului, a folosiri la intreceri sau concursuri, actiunii razboiului sau revoltelor, explozii nucleare si/sau efectele acestora.  
* Cand autoturismul asigurat a fost imprumutat cu consimtamantul asiguratului, unei persoane care refuza sa il restituie  
* Daca furtul sau tentativa de furt a autovehiculului nu a fost anuntata la Politie sau daca la comiterea acestei infractiuni au luat parte membrii familiei asiguratului.  
* Nu se acopera pagube indirecte de genul: pierderi cauzate de lipsa folosirii autovehiculului sau reducerea valorii acesteia dupa reparatii.  
* Confiscarea, sechestrarea sau distrugerea autovehiculului din ordinul guvernului de drept sau a altor autoritati publice  

Cum se acorda despagubirile pentru o asigurare Casco  

Stabilirea despagubirilor se face de catre asigurator in baza documentatiei complete privind cauzele si imprejurarile in care s-a produs riscul asigurat.  

Constatarea si evaluarea pagubelor se face de catre asigurator, in prezenta asiguratului sau a reprezentantilor acestuia. In cazul in care, in timpul reparatiilor se vor constata si alte pagube produse in urma riscului asigurat, se va face la cererea in scris a asiguratului o reconstatare.  

Despagubirea se va face in limita sumei asigurate.  

Suma despagubita este egala cu costul reparatiilor partilor avariate ori cu costul de inlocuire al acestora, inclusiv cheltuielile pentru materiale, demontare si montare, precum si T.V.A. inclus, din care se scade valoarea eventualelor deseuri.  

Pentru efectuarea reparatiilor exista doua optiuni.  

Reparatia se poate face la service-uri agreate de asigurator dar acestea nu pot fi impuse ci doar recomandate. Avantajul in acest caz va fi decontarea directa, fara a fi nevoie sa cheltuiti nici un ban din propriul buget. Atelierele agreate pot sa practice diferite tipuri de decontare directa: cu sau fara accept de plata, in ambele cazuri avand optiunea de a plati direct atelierului si de a recupera banii direct de la asigurator, integral sau partial, depinzand de clauzele politei.  

In cazul decontarii cu accept de plata, atelierul va trimite, dupa efectuarea reparatiei, devizul de reparatie si factura, asiguratorului. Acesta le va analiza si va da acceptul de plata intr-un termen prevazut in polita, de obicei intre 3-5 zile lucratoare. In acest timp, asiguratorul are dreptul de a solicita plata fransizei, a ratelor ramase de platit pentru polita si a cheltuielilor de reparatie care nu au fost acceptate la plata precum si plata primei suplimentare pentru reintregirea sumei asigurate. Atelierul de reparatii va elibera autoturismul doar dupa ce va primi acceptul de plata de la asigurator.  

In cazul decontarii fara accept de plata, atelierul de reparatii va elibera autoturismul imediat dupa efectuarea reparatiilor, urmand sa isi recupereze cheltuielile direct de la asigurator. Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita plata fransizei si a ratelor ramase de platit pentru polita.  

Exista libertatea de a folosi serviciile oricarui atelier de reparatii. In cazul unuia neagreat de catre asigurator, se va plati reparatia integral de catre asigurat acesta ducand ulterior documentatia necesara asiguratorului care ii va deconta cheltuieliile.  

Avaria totala poate fi declarata de catre asigurator in baza unui memoriu tehnic sau deviz provizoriu de reparatie de la atelierul de reparatii avizat. Aceasta se intampla cand autoturismul nu mai poate fi reparat in conditiile de securitate specificate de producator, sau cand reparatia ar costa mai mult decat suma asigurata. In cazul avariei totale, asiguratorul va plati suma asigurata minus valoarea fransizei, ratele ramase din polita si valoarea epavei. Valoarea epavei este estimata de asigurator de obicei la 15%-30% din suma asigurata. Asiguratul nu este obligat sa accepte suma propusa de asigurator (cu exceptia cazului in care acest lucru este stipulat in polita). Asiguratul pote recurge la alte surse: cimitire de masini, fier vechi, anunturi in ziar, prezentand asiguratorului ofertele primite poate negocia o suma acceptabila pentru ambele parti.  

In cazul unui furt total se procedeaza astfel:  

Se declara furtul la sectia de politie din localitatea in care s-a petrecut evenimentul si se cere numarul de inregistrare a cererii/plangerii depuse.  

Se anunta in cel mai scurt timp asiguratorul sau brokerul de asigurare. Asiguratorul se va adresa politiei solicitand sa i-se comunice daca s-a declarat furtul si daca acesta a fost comis prin efractie (politia are obligatia de a raspunde in maxim 30 de zile). Asiguratorul se va adresa din nou politiei privind descoperirea autorilor furtului (termenul de raspuns este tot de 30 zile). La raspunsul politiei si in cazul in care asiguratul va produce toata documentatia necesara, conform politei, asiguratorul va plati despagubirea, adica suma asigurata minus fransiza si ratele ramase de achitat din polita.  

Back to content | Back to main menu